Pneumatiky Michelin

O značke Michelin

Michelin, jedna z najznámejších značiek pneumatík bola založená v roku 1829. Jej prvotnými tovarmi boli detské gumené loptičky a ďalšie podobné gumárenské výrobky. Samotná značka Michelin ale vznikla až v roku 1889 keď výtvarník Edouard Michelin otvoril so svojim bratom spoločnosť Michelin&Co na výrobu pneumatík na bicykle.

Prvá historická udalosť nastala v roku 1891 keď si dal Michelin patentovať pneumatiku, ktorá sa dala veľmi rýchlo opraviť v prípade defektu. Od roku 1895 sa pneumatiky Michelin objavujú už aj v automobilovom priemysle. O tri roky neskôr vymysleli bratia oficiálneho maskota spoločnosti. Je ním usmievavý panáčik vytvorený z pneumatík a volá sa Bibendum.

Michelin postupne začal otvárať továrne aj v USA. V roku 1913 vyrobil Michelin oceľové koleso. Dovtedy sa používali len drevené. V roku 1930 vyrobil Michelin pneumatiku s integrovanou dušou a tento výrobok si nechal patentovať. Vznikla tak prvá bezdušová pneumatika. V 60. rokoch postavil Michelin svoje testovacie centrum severne od Clermontu. V 90. rokoch uviedol Michelin na trh ekologickú radu Energy, ktorá šetrí životné prostredie a palivo. Rok 2000 sa stal pre Bibendum víťazný. Vyhlásili ho za najlepšie logo na svete. V roku 2004 otvoril Michelin továreň aj v Rusku a vymyslel nový slogan, ktorý sa používa dodnes: The better way forward (Najlepšia cesta dopredu). Michelin je jedna z najväčších firiem na svete. Denne vyrába po celom svete 830 000 ks pneumatík a vlastní okolo 80 tovární po celom svete.

Nie je pneumatika ako pneumatika

Okrem toho, že predávame len originálne pneumatiky od tohto výrobcu, čo je dôležité môžete si byť istý že predávame pneumatiky určené pre európsky trh. Častokrát môžete natrafiť až na podozrivo lacnejšie pneumatiky u niektorých predajcov. A to môžu byť pneumatiky dovezené z iných trhov. Na základe našich dlhoročných skúseností si dovolíme tvrdiť, že pneumatiky určené pre európsky trh sú asi najkvalitnejšie na svetovom trhu.

Už sme sa neraz stretli s pneumatikami určenými pre Južnú Ameriku, Afriku, Turecko a pod. Klienti sa sťažovali na zlú priľnavosť, riešili sme aj vibrácie, trasenie. No takéto pneumatiky žiaľ neviete reklamovať na európskom trhu.

Týmto nechceme tvrdiť, že pre zvyšok sveta sa vyrábajú menej kvalitné pneumatiky. Hlavná podstata je v úplne iných zmesiach pneumatík. Sú vyvíjané pre iné klimatické podmienky. V Afrike je priemerná teplota oveľa vyššia ako v Európe.

Kúpou takýchto nehomologizovaných (v podstate nelegálne predávaných v Európe) pneumatík ušetríte pri prvotnej investícii, ale získate produkt, pri ktorom je predpoklad, že nebude fungovať v európskych podmienkach na 100%.

E na bočnici označuje pneumatiku pre európsky trh.